»Načrtujeva gradnjo montažne hiše, kakšne so vaše izkušnje, koga priporočate?« Na tak zapis pogosto naletimo v klepetalnicah, kjer si graditelji izmenjujejo izkušnje. Skoraj vedno mu sledi vprašanje: »Kateri ponudnik je najcenejši?«. Razumljivo je, da graditelji informacije o gradnji hiše zbirajo po več kanalih, razumljivo je tudi, da želijo ugodno, kar se da nizko ceno, saj je gradnja hiše za večino največja življenjska investicija.
Na tako preprosto vprašanje, kot je, kateri ponudnik je najcenejši, ni enoznačnega odgovora, saj na višino naložbe v nov dom vpliva veliko dejavnikov. Ponudbe različnih ponudnikov niso neposredno primerljive, pa čeprav sta si hiši in tudi ponudbi na prvi pogled zelo podobni. Na koncu se pogosto izkaže, kot radi rečemo, da gre za primerjavo jabolk in hrušk.
Pri natančnem pregledu ponudb lahko ugotovimo, da cenejše ni vedno najbolj ugodno. Za določeno ceno se skriva več objektivnih in tudi subjektivnih dejavnikov, ki jih je treba vse ovrednotiti. Nekateri so manj oprijemljivi, zato jih zlahka spregledate, niso pa zato nič manj pomembni. Pogosto se že med gradnjo ali kasneje, ko v hiši že bivate, izkažejo neljube posledice izbire najcenejšega ponudnika. Tako žal prepozno spoznate, da sprva cenejša ponudba na koncu zaradi morebitnih odprav pomanjkljivost in slabše izvedbe del postane precej dražja. Ne le v denarju, temveč tudi v času, slabi volji in predvsem slabših bivalnih razmerah. Kje se torej skrivajo nevarnosti nizkih cen?
Kompromisi pri kakovosti materialov in izvedbe
Cena hiše je v veliki meri odvisna od vgrajenih materialov in opreme. Sestave sten so lahko različne, različna je lahko vrsta in količine vgrajene toplotne izolacije, debelina sten in difuzijska odprtost sten, načini, kako so rešeni detajli. Razlika lahko nastane pri stavbnem pohištvu, ki je lahko bolj ali manj kakovostno, enako tudi pri vgrajeni hišni tehniki, torej izbiri in izvedbi ogrevanja in prezračevanja.
Z željo znižati skupno ceno hiše ponudniki lahko sklepajo kompromise na račun kakovosti. Odločijo se za cenejše materiale, za katere se žal pogosto izkaže, da so manj kakovostni, vplivajo na slabšo kakovost bivanja, njihova življenjska doba je krajša, stroški vzdrževanja pa zato višji.
Pri Lumarju pri izbiri materialov ne sklepamo kompromisov, saj želimo kupcem zagotoviti vrhunsko kakovost in dolgoročno zadovoljstvo. Izbiramo visokokakovostne in trajnostne materiale, ki zagotavljajo visoko kakovost in ugodje bivanja, kar potrjuje odličje Qudal, ki smo ga prejeli za kakovost v neodvisni raziskavi. |
Ob kakovostnih materialih je pri gradnji izjemno pomembno kakovostno načrtovanje in izvedba, saj slabo izvedeni detajli tudi, če so sami materiali kakovostni, lahko povzročijo težave v prihodnje. Če se ne odpravijo, bo udobje bivanja slabše od pričakovanega, stroški za odpravo posledic pa visoki.
Da ne bi prihajalo do težav, je treba izbrati usposobljene ter preverjene izvajalce, pomemben pa je tudi dober nadzor nad kakovostjo. Varen in kakovosten ponudnik s celovitim sistemom kakovosti bo tako zagotovil kakovost v vseh fazah načrtovanja, proizvodnje, transporta in montaže, brezhibnost izvedbe pa bo z garancijo in organiziranim servisom zagotavljal času našega bivanja v hiši. Prav tako se bo zavezal k fiksno določenim pogodbenim rokom, da bomo lahko lažje načrtovali vse aktivnosti v času gradnje.
Pri Lumarju vsako hišo snujemo individualno za kupca in tako, kot bi jo gradili zase. Naša filozofija ni zasnovana na iskanju najcenejših rešitev, ampak na zagotavljanju najboljšega razmerja med kakovostjo in ceno za dolgoročno zadovoljstvo kupcev, kar potruje odličje Best Buy. Pri pripravi ponudb izhajamo iz optimalnih rešitev za posamezen projekt in pri tem ne prepuščamo kupcu odgovornosti za presojanje tehničnih podrobnosti ali izbiro materialov – to nalogo kot strokovnjaki prevzamemo mi. Z dolgoletnimi izkušnjami in strokovnim znanjem kupcem ponujamo premišljeno in celovito rešitev, ki vključuje kakovostno načrtovanje in izvedbo, trajnostne materiale in energetsko učinkovitost skozi celoten življenjski cikel. S tem jim omogočimo varno odločitev in zagotovilo, da bodo dobili hišo, ki bo dolgoročno nudila visoko bivalno udobje in nizke stroške uporabe. |
Težave pri pridobivanju gradbenega dovoljenja
Projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja je lahko del celovitih storitev za stranko, lahko pa se kupec odloči, da bo vse urejal sam. Če za to poskrbi ponudnik, kupcu prinaša številne prednosti. Graditelj, še posebej, če še nima izkušenj z gradnjo hiše, bo s tem prihranil čas in marsikatero pot, ki sta potrebna za pridobitev različnih dokumentov in soglasij, nujnih za pripravo projektne dokumentacije. Če bo nase prevzel pripravo dokumentacije, bo več tudi usklajevanja in morebitnih popravkov med projektantom in ponudnikom hiše, saj ni nujno, da projektant pozna vse podrobnosti in zakonitosti izdelave montažne hiše. Vse to pa lahko vpliva na končni strošek in tudi zamude pri gradnji.
Pri Lumarju je pomoč pri pridobivanju gradbenega dovoljenja del celovite storitve za stranke. Ponudbe Lumarjevih hiš tako vključujejo izdelavo projektne dokumentacije (DGD, PZI, Gradbeno dovoljenje), voden postopek pridobitve gradbenega dovoljenja in pomoč pri pridobitvi uporabnega dovoljenja. Pri tem sodelujemo z dolgoročnimi partnerji urbanisti, ki so specializirani za to področje. |
Energijska učinkovitost in stroški za energijo
Pri energijski učinkovitosti bližnjic ni. Temelji na dobrem načrtovanju, na izbiri kakovostnih materialov in kakovostni, natančni izvedbi. Bližnjice v vsaki od točk, na primer cenejši, manj izolativni materiali ali manj energetsko učinkovite rešitve, sicer lahko znižajo ceno hiše, a na drugi strani zagotovo vodijo do višjih stroškov za ogrevanje in hlajenje, pa do slabše kakovosti bivanja. Energijska učinkovitost hiše in stroški obratovanja so namreč neposredno povezani, pri čemer velja, da večja energijska učinkovitost pomeni nižje stroške, in nasprotno. Ob tem velja omeniti, da se stroški obratovanja skozi čas uporabe hiše nabirajo, zato pri energijski učinkovitosti ni smiselno varčevati.
Hiše Lumar že od leta 2017 ne le izpolnjujejo, ampak presegajo zakonska merila gradnje skoraj nič-energijskih objektov. Dosegamo jih z različnimi ukrepi, med drugim tudi s prezračevalnim sistemom z rekuperacijo toplote, ki je del standardne ponudbe. |
Težave pri garanciji in servisiranju
Garancija je pomemben dejavnik, ki lahko vpliva tudi na končno ceno hiše. Cenejše ponudbe lahko ponujajo krajša jamstva in nejasne pogoje. Šele ko želijo kupci uveljaviti garancije, lahko ugotovijo, da jamstva ne krijejo popravil. Zato je nujno dobro pregledati podrobnosti garancij, pa tudi preveriti, ali ponudnik zagotavlja dober servis. Vsak lastnik hiše si sicer želi, da servisa ne bi potreboval, a življenje je nepredvidljivo, predvsem pa so nepredvidljive vremenske razmere in druge okoliščine, ki lahko poškodujejo hišo. Takrat je še kako pomembno, da je dobro organiziran servis hitro dostopen in učinkovit. Če se pojavijo nevšečnosti, kupec ne sme ostati brez podpore, ki zagotovi sanacijo napak ali poškodb. Prepuščen samemu sebi bo potreboval več časa, da bo napake odpravil, stroški pa bodo lahko precej višji.
Pri Lumarju je kakovosten in zanesljiv servis ena ključnih sestavin poslanstva Živi najbolje! K izvedbi servisnih storitev pristopamo celovito, dobro poznamo svoje objekte in razpolagamo s podrobno tehnično dokumentacijo, zato lahko omogočimo hitro ukrepanje ob morebitnih težavah, dobro pa poznamo tudi kupce, kot pojasni vodja Lumarjevega servisa Matej Mikložič. Kupcem Lumarjevih hiš tako lahko zagotovimo brezskrbno bivanje, prihranek časa in zaupanja vreden servis za vse potrebe. |
Tveganja pri nepreverjenih ponudnikih
Novi ponudniki stranke lahko poskušajo privabiti z nižjimi cenami, a njihove ponudbe je dobro pogledati še pazljiveje. Zaradi pomanjkanja izkušenj bo lahko izvedba slabša, obstaja pa tudi bojazen, da na dolgi rok ne bodo obstali na trgu, saj se stopnja preživetja podjetij viša z leti poslovanja. Če bi tak ponudnik nekoč prenehal poslovati, to pomeni, da kupcu ne bo več mogel zagotavljati servisne podpore, v najslabšem primeru pa hiše niti ne dokonča.
Po drugi strani podjetja z dolgo tradicijo skozi dolgoletne izkušnje izboljšujejo postopke in tehnologije, predvsem pa lažje dokazujejo finančno stabilnost. Z dobrim poslovanjem v preteklosti so pridobila visoke bonitetne ocene, zato bodo bolj zanesljivo tudi v prihodnje izpolnjevala svoje obveznosti in kakovostno poslovala. V letih delovanja, razvoja in inovacij so lahko pridobila tudi certifikate in priznanja, ki potrjujejo tako kakovost hiš kot to, da podjetje izpolnjuje določene standarde in predpise. To pa kupcem zagotavlja, da so proizvodi ali storitve v skladu z visokimi standardi kakovosti, varnosti in trajnosti.
Za tehnologijo gradnje, arhitekturne zasnove hiš in celostno trajnostno poslovanje smo pri Lumarju prejeli številne certifikate, znake, nagrade in priznanja, podelili pa ste nam jih tudi kupci za kakovost gradnje in razmerje med kakovostjo in ceno. S tem dokazujemo, da so naše hiše in delovanje podjetja v samem vrhu trajnostne in inovativne gradnje ter da kupcem in širšemu okolju zagotavljamo varno in kakovostno bivanje za prihodnje generacije. |
Nestabilnost cen med gradnjo in skriti stroški
V cenejših ponudbah lahko manjkajo določeni elementi gradnje ali pa so »skriti« tako, da jih kupec ne prepozna na prvi pogled. Zato se šele med gradnjo začnejo nabirati dodatni stroški, končna cena pa preseže pričakovano. Ker gradnja hiše traja nekaj časa, se lahko v vmesnem času spremeni tudi trg. Zato je pomembno, da so ponudbe čim bolj natančno opredeljene in transparentne, da kupca med izvedbo ne presenetijo nepričakovana zvišanja.
Še težja je primerjava ponudb za gradnjo montažne hiše s klasično zidano hišo. Pri klasičnih hišah je ob podpisu pogodbe običajno še precej neznank, zaradi česar se končna cena v procesu gradnje lahko spremeni. Ta namreč v celoti poteka na gradbišču, izvaja jo več različnih izvajalcev, ki niso nujno med seboj povezani. Zato je večja verjetnost, da bo med gradnjo prišlo do nenačrtovanih ali nepredvidenih sprememb, potrebe po dodatnih delih. To pa seveda lahko vpliva tudi na ceno.
Po drugi strani glavni del procesa izdelave montažne hiše poteka vnaprej, v nadzorovanih pogojih proizvodnje. Izvaja se na podlagi vnaprejšnjega dogovora s kupcem na projektiranju in vzorčenju hiše, ki mu sledi kakovostno pripravljena projektna dokumentacija, v kateri so predvidene prav vse podrobnosti, zelo natančen je tudi popis del. To tako kupcu kot proizvajalcu zagotavlja vnaprej znano končno ceno, ki se med gradnjo ne spreminja.
V podjetju Lumar smo zavezani k transparentnosti, kar pomeni, da v pogodbah, ki jih sklepamo s kupci, ni skritih stroškov. Vse finančne in tehnične podrobnosti so jasno opredeljene v ponudbi in pogodbi, vključno z natančno specifikacijo materialov in obsegom del. Naša prioriteta je zagotavljanje transparentnosti in predvidljivosti, saj želimo, da naši kupci od vsega začetka vedo, kakšna je cena in kaj ta vključuje. Takšna praksa je tudi v skladu z našimi vrednotami. Prizadevamo si za to, da bi bila vsa komunikacija z našimi strankami jasna, pravočasna in brez presenečenj, kar velja tako za vsebino kot za končni finančni okvir projekta. Naše dolgoletne izkušnje in zadovoljstvo strank potrjujejo, da je tak pristop ključnega pomena za vzajemno zaupanje. |
Si tudi vi želite zanesljivega partnerja, ki vam stoji ob strani vse od začetka vaše poti do sanjskega doma? Posvetujte se z našimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali pri pomembnih odločitvah uresničevanja sanj o novem domu, obiščite pa tudi našo vzorčno hišo v Dragomlju in začutite naš način gradnje.